Om ejendommen

Classensgade / Lipkesgade

Hvilken ejendom ejer Høkerforeningen?

Vores ejendom er en flot udsmykket ejendom opført i 1892, beliggende på hjørnet af Classensgade / Lipkesgade. (Opgangene Classensgade 44 og Lipkesgade 6-16.)

Lejlighederne

Ejendommen består af 96 lejligheder, fordelt på 1, 2 og 3-værelses lejligheder samt 3 erhvervslejemål.

Hvem kan leje en høkerlejlighed?

1. Lejlighederne er i første omgang forbeholdt foreningens medlemmer, høkere, høkerbørn og høkerslægtninge.

2. Dernæst kan lejlighederne tildeles lejere, som arbejder indenfor foreningens virkeområde.

3. Er der ingen potentielle lejere, under punkt 1 og 2, vil den næste leje på foreningens venteliste blive tilbudt en lejlighed.

Hvem afgør hvem der får en lejlighed?

Det er alene Høkerforeningens bestyrelse, der tildeler de ledige lejligheder.

Sådan kommer du på venteliste

Opfylder du betingelserne for at kunne leje en høkerlejlighed, er første skridt for at komme på venteliste at udfylde vores form.

Her kan læse vores husorden og de regler, du skal følge som lejer i Høkerforeningen.

Har du spørgsmål eller forslag til vores Husorden, er du velkommen til at kontakte Else her…

Husorden i Høkerforeningens ejendom

Fejl eller skade

• Hvis der sker skade på ejendommen, skal den lejer, der har ansvaret for skaden, anmelde dette til udlejer hurtigst muligt.

• Angreb af skadedyr skal straks anmeldes til udlejer.

Vandspild skal undgås

• Sørg altid for, at toilet og vandhaner ikke løber. Der må ikke smides noget i toiletkummen, der kan stoppe afløbet.

Rengøring og vedligeholdelse

• Gulve skal holdes med lak.

• Ved maling og tapetsering må lofter og træværk kun males i lyse neutrale farver.

• Der må ikke monteres kroge eller lignende på ydersiden af vinduerne. Hvis der bores huller på ydersiden af vinduerne, bliver der krævet erstatning af lejer.

• Hvis en lejer spilder eller efterlader noget i opgangen, skal lejer selv gøre rent efter sig.

Det gode naboskab

• Brug af radio, TV og lignende skal ske under hensyn til de øvrige beboere, og bør normalt undgås mellem kl. 23 og 6.

• Boremaskiner og andet slagværktøj må kun benyttes under hensyn til de øvrige beboere og ikke mellem kl. 20 og 8.

• Leg på trapper, i porten og i kældre er ikke tilladt.

• Barnevogne og cykler må kun stilles på de af udlejer anviste steder.

• Cykler og knallerter må ikke tages med op i lejligheden eller anbringes i opgange.

• Knallerter og motorcykler må ikke parkeres i gården.

• Hoved- og kælderdøre skal holdes lukkede.

• Vaske- og tørrerum må kun benyttes af lejerne. Rummene efterlades i rengjort tilstand.

Forbud

• Skunken må ikke benyttes til opbevaring.

• Det er forbudt at holde husdyr.

• Det er forbudt at anbringe fuglebræt eller lignende ud for vinduer, ligesom det er forbudt at fodre dyr på ejendommens område.

• Rygning i hele ejendommen er forbudt.

Affald og storskrald

• Det er forbudt at efterlade husholdningsaffald på for- og bagtrapper.

• Kasserede møbler og lignende må ikke stilles i opgange eller kældre, men skal anbringes i det aflåselige rum til storskrald.